Home » Tarih

Tarih

Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi ve Bilkent Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programı Tarihi (1986-2000)

Bu makale, HIST 200 dersi için yazılmış olup, Türkiye’deki yabancı dil eğitimine odaklanarak Bilkent Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programı’nın kuruluşunu ve gelişimini kapsamlı bir şekilde incelemektedir. Programın, ülke genelindeki İngilizce dil eğitimini şekillendirmedeki önemli rolüne ışık tutarken, müfredat ve idari yapısındaki değişiklikleri zaman içinde ele alarak, değişen eğitim ihtiyaçlarına nasıl uyum sağladığını ortaya koymaktadır. Kapsamlı bir anlayış sağlamak adına, Cumhuriyet dönemi öncesi ve sonrası Türkiye’deki İngilizce dil eğitimi de gözden geçirilerek, Bilkent Hazırlık Programı’nın faaliyet gösterdiği daha geniş bağlam açıklanmaktadır.

Yazarlarla Tanışın
Bu derinlemesine çalışma, her biri kendi benzersiz geçmiş ve bakış açılarını getiren Bilkent Üniversitesi öğrencilerinden oluşan bir ekibin işbirliğiyle ortaya çıkmıştır:

Cevdet Cem Kılınç – Elazığ doğumlu ve büyümüş olan Kılınç, Bilkent Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi öğrencisidir. Çok sayıda öğrenci kulübünde aktif olarak yer almış, GazetteBilkent, Bilkent Gezi Topluluğu ve Pazarlama Kulübü Bilkent’te çeşitli görevlerde bulunmuştur. 2023 yılında Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Yüksek Kurulu’na Öğrenci Temsilcisi olarak seçilmiştir. Boş zamanlarında spor yapmayı ve kitap okumayı sevmektedir. Makaleye “Müfredatın Değişen Aşamaları” bölümünü eklemiştir.

Muhammed Yıldırım – Diyarbakır doğumlu ve Bodrum’da büyümüş olan Yıldırım, Bilkent Üniversitesi 2. sınıf Ekonomi öğrencisidir. Akademik yolculuğu boyunca Ekonomi Politikası Topluluğu gibi birçok öğrenci kulübünde aktif olarak yer almıştır. Makalenin “Bilkent Hazırlık Okulu’nun Kuruluş Aşaması” bölümüne katkı sağlamıştır.

Elif Bayburtlu – Tokatlı olan Bayburtlu, Bilkent Üniversitesi 3. sınıf Hukuk öğrencisidir. Lise eğitimini Tokat Bahçeşehir Koleji Fen Lisesi’nde tamamlamış ve üniversitenin öğrenci kulüplerinden TDP’nin aktif bir üyesidir. Tutkulu bir okur olan Bayburtlu, makalenin “Örgüt Yapısı Açısından İdari ve Akademik Yapının Değişim Aşamaları” bölümünü yazmıştır.

Aslı Türker – Ankara doğumlu ve Bilkent İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümünde burslu öğrenci olan Türker, üniversitenin zorlu Hazırlık Okulu yılını başarıyla tamamlamıştır. Fotoğrafçılık, Gezi ve Müzik Toplulukları gibi birçok etkinlikte yer almıştır. Gitar çalmayı ve bullet journaling yapmayı sever. Türker, makalenin “Cumhuriyet Döneminde Yabancı Dil Eğitimi” bölümüne katkıda bulunmuştur.

 

Salih Elçiçek – İstanbul doğumlu ve büyümüş olan Elçiçek, Bilkent Üniversitesi CTIS bölümünde okumak için Ankara’ya taşınmıştır. Spora büyük ilgi duyan Elçiçek, üniversitenin Amerikan futbolu takımında oynamaktadır. İlk kez Bilkent’in hazırlık programı aracılığıyla İngilizce öğrenmiş olan Elçiçek, projeye kişisel motivasyon ve deneyimini getirmiştir.

Bu kapsamlı çalışma, Türkiye’deki İngilizce dil eğitiminin önemli kilometre taşlarını vurgulamak için öğrencilerin ortak çabalarını ortaya koymaktadır.

Makaleye aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz:

TÜRKİYE’DE YABANCI DİL EĞİTİMİ VE BİLKENT ÜNİVERSİTESİ HAZIRLIK PROGRAMININ TARİHÇESİ